imagePå måndag, den 23 juni öppnar Naturhistoriska Riksmuseet en sommarutställning som ska inspirera till att odla i staden. Ta en sväng dit i sommar! Så så här skriver museet om sin utställning:
”Att odla sin egen ekologiska mat, en ökad biologisk mångfald i växt- och djurlivet och dessutom en social gemenskap i kvarteret. Fördelarna med att uppmuntra medborgarnas odlarglädje och att börja odla i stadsmiljö är många och intresset bara ökar. Men hur gör man? Den 23 juni öppnar utställningen Odla staden på Naturhistoriska riksmuseet i Stockholm.
– Vi tittade ut på museets innergård och såg inte mycket grönska. Med utställningen Odla staden hoppas vi inspirera fler till att odla i den grå stadsmiljön och bidra till en hållbar utveckling. Dessutom ta ansvar för det offentliga stadsrummet, säger Anna Toräng, producent för utställningen.