Erbjudande till våra medlemsorganisationer Studiefrämjandet i Stockholm erbjuder samtliga medlemmar i våra medlemsorganisationer 10% rabatt på datakurser på distans. Samtliga kurser genomförs via en webbaserad utbildningsplattform med hjälp av filmer, dokument, övningsfiler och kommunikation mellan deltagare och lärare. Egen hemsida i WordPress WordPress är ett populärt och kostnadsfritt publiceringsverktyg för hemsidor och bloggar, med fokus på utseende, webbstandard och användarvänlighet. Ett bra verktyg både för privatpersoner, företag och organisationer. Kursen finns både som grundkurs och fortsättningskurs. Den kan även specialanpassas för en organisations eller ett företags specialbyggda webbplats. Officepaketet – Word, Excel eller PowerPoint 2007, 2010, 2013 eller 365 Distanskurserna i Officepaketet ger dig goda kunskaper i Word, Excel och PowerPoint. Vi erbjuder kurser i samtliga aktuella versioner. Under distanskurserna kommunicerar du med läraren och de andra kursdeltagarna och kan på så sätt lyfta moment som du önskar ska tas upp. Vi har även en kurs som heter Nyheterna i Office 2013 eller 365 som vänder sig till dig som har grundkunskaper i något eller några av Officepaketets program och vill få kunskap om de nya versionernas funktioner. Nyheterna i Windows 8 Har du köpt en ny bärbar dator med Windows 8? Utseendemässigt skiljer sig Windows 8 mycket jämfört med tidigare versioner, åtminstone till att börja med. Denna kurs fokuserar på att ta tillvara de Windowskunskaper man har sedan tidigare och tillämpa dem i Windows 8. Sedan går vi naturligtvis även igenom de nya funktionerna. Information och anmälan Här hittar du mer information och anmälan till samtliga distanskurser. Gå in på Studiefrämjandets hemsida. Ange i meddelandefältet i anmälan vilken som är din medlemsorganisation, så att du får rabatten vi erbjuder. Välkommen med din anmälan!!