Nu på morgonen slår portarna upp för årets Nordiska trädgårdar. Kom och besök oss i vår monter där årets tema är Åter till våra rötter – en framtidsvision.

Koloniträdgårdsförbundet har arbetat aktivt med stadsodlingsfrågor i över 90 år och i dag är stadsodling mer aktuellt än någonsin! Att ha möjlighet att odla fast man bor i staden är för oss en självklarhet. Vi vill att städerna ska grönska! Vi arbetar aktivt och långsiktigt för att det ska startas nya koloni- och odlingslottsområden runt om i Sverige. I årets monter har vi valt att lyfta fram några frågor som Koloniträdgårdsförbundet aktivt arbetar med: verka för att nya koloni- och odlingslottsområden skapas, arbeta för ekologisk odling, vi för fram fritidsodlarnas intressen till beslutsfattare och sprider kunskap om odling- och trädgårdsfrågor.

Bakom årets monter står trädgårdsdesignern, kolonisten och trädgårdsmästaren Sabrina Hagegård som tillsammans med kolonisten Susanne Wiberg och arkitekten och kolonisten Christer Petterson skapat en spännande och tänkvärd monter.

Koloniträdgårdsförbundet är också en av de förbund som genom FOR,Fritidsodlingens Riksorganisation, tillsammans med Stockholmsmässan driver och organiserar Nordiska Trädgårdar.